torstai 5. heinäkuuta 2012

3. Auringonpalvoja

Kaikkihan nyt tietävät, että lähes joka mäykky tykkää auringosta. Tässä Ellin tyylinäytteet, vaikka niitä nyt onkin tämän tästä esitelty jo tuolla vuodatuksen puolella. Ehkä ei kuitenkaan näitä kuvia, en ainakaan muista ja nythän ei pääse tarkistamaan. Tuon yhden kuvan otin ilman salamaa, niin näette, miten kuva eroaa salamalla otetusta, kun kontrasti sisätiloissa on vahva. Siinä Ellin peräpää jää vallan pimentoon, kun taas alemmassa kuvassa koira näkyy hyvin, mutta näkee myös että auringossahan siinä lämmitellään.

Ketarat ojossa.
Tää kuva on sama kuin tuossa alapuolella, otettu ilman salamaa.

Aurinkopaikka, maksoi mitä maksoi. Salamalla.

Ja auringon perässähän sitä liikutaan.


Ja viimein mäykky löytyykin sitten kaapin toiselta reunalta.
Taitaa olla tyty vähän bulleva ;)




16 kommenttia:

  1. Juu, kyllä, meiltä löytyy juurikin samanlainen aurinkolänteissä loikoilija! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvasin ;)
      No itse asiassa, onhan siitä ollut puhetta... ;)

      Poista
  2. Kih hih, ku mua naurattaa noi sun hianot asentos. Oot sä kyllä melkomoinen nautiskelija. En mä vaan tolleen osaa. Bulleva? No mä pikemminkin sanoisin, että koiramaailman marilynmonroe.

    VastaaPoista
  3. Tsihih, saa nauraa, mä oon kato näppärä tukemaan itseeni jotakin, esim. kaapinreunaa päin. Et osaa? Ketarat kattoapäin vaan, helppoo kuin heinänteko. ;) Wau marilynmonroe, vähänks oon nyt ylpee, ku sä tolleen musta sanoit *punastuu*, senkin taunopalo, pus! :)

    VastaaPoista
  4. Täällä ilmoittautuu yksi auringonpalvoja lisää! Sitten, kun järjestetään se mäyärkoirien nautiskeluleiri, voidaan kaikki köllötellä kyljityksin auringonpaisteessa!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, upee ajatus. Pitkät rivit mäyräkoiria ketarat ojossa tantereella. Pyydetään noilta äipiltä vielä vilttejä alusiksi, eikä reipanitkaan (=aurinkolasit, Ray Ban) pahitteeksi olisi koko lössillä :)

      Poista
  5. Kaunis nellihän on lanseerannut sanan "lämpöhakuinen", ja melkein luulen, että se pätee jokikiseen mäytäkoiraan. Minun mieheni on ollut pari kertaa Afrikassa metsästämässä ja yhdessä paikassa törmäsi karkeakarvaiseen kaniinimäyräkoiraan nimeltään Brutus. Brutus nukkui yöllä sellaisten paksujen vällyjen alla. Päivisin sen saattoi löytää kaniininkolosta:)

    Ei Elli mikään paksu ole. Kuvakulma saattoi olla vähän huono:) Paljonkos Elli muuten painaa, jos rohkenee kysyä? Terveisii ja hyvää viikonloppua Ellille ja ihmisille kanssa. M-L ja Ossi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, niinhän se olikin, sieltä se tulikin, lämpöhakuinen. Voiskohan olla sellaista mäykkyä joka ei ole lämpöhakuinen. Wau, oikein Afrikassa ja metsästämässä. Varmaan oli hänellä upeat kokemukset reissusta. Hih, mainio Brutus :D

      Kyllä se hiukan tanakka on, ei sillä ole kunnon uumaa. Ihan tarkkaan en tiedä, viimeks on punnittu "neuvolavaakalla" ja silloin oli 7.8 kg. Nyt epäilen, että painaa jotain 8 ja 9 kg:n välillä. Elli on siroluinen, eikä sillä oo kunnon lihaksia, joten tuo paino näyttäisi olevan aavistuksen yläkantissa. Siis ei läski, kuten emäntänsä, ei missään nimessä. Hieman tanakka vain.
      Kiitos, terveisiä myös sinne, ja hyvät viikonloput!

      Poista
  6. Kyllä on mukava olla auringonpalvoja!
    Ruoka laitetaan valmiiksi kuppiin ja kun lenkkiä saa tarpeeksi, muun ajan voi ottaa ihan rennosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näillä keleillä ei oikein lenkkeilykään innosta koiraa. Se vaihtaa paikkaa auringon ja varjon välillä tämän tästä. Aamulla varhain 4-5:n välillä olis parhain aika lenkkeillä hieman pidempi lenkki. Päivät se saakin olla aika pitkälti ulkona melko vapaasti, niin ei tarvi sitten isommin lenkkeillä ;) Toivottavasti ei nyt ihan mahdottoman pitkää, kauhean kuumaa hellejaksoa tulisi, me läkähdytään.
      Niinhän se olikin, että kesällä viimeinkin voi ottaa iisimmin...vai mitä ;D

      Poista
  7. Ihailen aina rentoja koiria :) Meillä on kaks sellasta sähinkäistä, joita kiinnostaa kaikki ja rentoilua näkee vain yöllä tai umpi unessa.

    Elli "jahtaa" aurinkoa, selällään maaten ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elli kyllä osaa ottaa rennosti, varsinkin näin helleaikaan. Tosin on silläkin omat hetkensä ;) Kyllä sähinkäisetkin on joskus kivoja, eihän sitä aina voi velttoilla ;D

      Juu, selvästi oli auringonjahtausta ilmassa ;)

      Poista
  8. Kuule, saakko sä tota mun "kuvaani" pois tosta Lukija-listalta? Meinaan mä lisäisin siihen mialuummin kuvallisen linkin. Ei mul muuta, paitti pus ja kiss.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pahus, mä jo kerran vastasin tähän, mut olin liikkeellä Firefoxilla ja se heippaskin sit tekstit pihalle ja tietenkin unohdin kopioida. Asiaan.

      Niin, mä oon siis vieläkin hiukan pihalla tuosta lukija-listasta. Mä kirjauduin taannoin AM:n blogiin, mutta siinä kirjautuessa lävähti mun koko nimi esiin, vaihdoin sen ellieliksi, mutta olin edelleen epävarma näkyykö mun nimi jossain ulkopuolisille. Niinpä kokeilin kirjautua ulos, eikä mun kuvaa sit enää näkynytkään siinä. Päivitykset hänen blogiltaan kuitenkin tulevat hallintapaneeliin. Mä en osaa tuolta hallintapaneelista, mutta jos sä kokeilisit samanlailla eli siinä pikkukuvien alla lukee oletko jo jäsen. Jos siinä sulla lukee "kirjaudu ulos", niin kokeile sitä. Jos ei onnistu niin palataan asiaan.

      Mä en tiedä missä mä tein virheen, silloin kun loin sen gmail-tilin. Mielestäni laitoin niissä asetuksissa niin, että nimeni ei pitänyt näkyä ulkopuolisille, mutta ainakin just tuossa lukijaksi-kirjautumisessa se näkyy, siksi en ole enempää yrittänyt kirjautua kenenkään lukijaksi. Ärsyttää kun ei ymmärrä kaikkea lukemaansa :(

      Sit vastakysymys syn äipälle:
      Kun noissa sun blogeissa on eri profiili, niin miten sä teit sen? Mulla kun nuo on yhdessä ja haluaisin erkauttaa ne, niin että täällä olis vaikka Elli tai Ellieli ja tuolla toisella puolella joku muu. Siis aina kun kommentoin, niin se heittää mun profiiliin eikä suoraan siihen blogiin, johon haluaisin. (Toisaalta se saattaa tuoda enemmän katsojia siihen toiseenkin blogiin, etten tiedä onko tämä välttämätöntäkään, mutta haluaisin kuitenkin tietää miten se tehdään.)
      Jos haluat, niin voi pistää vaikka (kun ehdit) mailia mulle: nettikatti (at) dnainternet.net

      Poista
  9. Voi Elllin ihanat unet ja aurinko <3 Eikä ole Elli paksu, ei. Monesti itsekin katselen kuviani, että kuvakulma on välillä sellainen, että hoikkakin koira näyttää ihan ihme pötköltä, sellaiselta muodottomalta tönäkkeeltä (okei, en tiedä, mikä 'tönäke' on, mutta se kuulosti pönäkältä mäyräkoiralta :)

    Nykyään kun mäyräkoirien koko on kasvanut, nartut ovat hyvinkin sen 8-9 kg. Aslanin 12.2 kg näyttää järkälemäiseltä verrattuna niihin pienikokoisempiin norminarttuihin, jotka painavat reilusti alle sen 8 kg, ihan kuin olisi eri kokomuunnoksesta kyse! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, toi on niin tyypillinen asento Ellille. Nyt kun tuli helteet niin Elli vaihtaa paikkaa tyyliin muutama askel ja sitten miltei niiltä sijoiltaan kipsahtaa kyljelleen, josta hetken kuluttua pyörähtää selälleen.
      Ei ehkä paksu, muttei kyllä mitenkään hoikkakaan. Tanakka tyllerö ;) Mä oon pari mäykkytyttöä nähnyt, jotka on hyvin kapeauumaisia ja mutenkin hoikannäköisiä, mutta niillä on messevät lonkkalihakset. Siis oikein sellaiset patit. Oikeastaan vähän rumankin näköisiä sellaiset patit (ei koirat) on, mutta tietää että niillä koipeliineilla on menty ja lujaa :) Meen maksimilenkit on yhäkin vaan n. 3 km ja päivässä voi kertyä 5-6 km, mutta nyt kun tuli taas helteet, niin toi pidempikin aamulenkki on lyhentynyt, eikä muita lenkkejä juuri tehdä iltapissatuksen lisäksi. Muutenhan tuo saa vapaasti oleskella pihalla.

      Ellin emppakin (emo) painoi muistaakseni sellaiset 10-11 kg, mut Elli oli toiseks pienin ja pienin jäi kasvattajalle itselleen. Aslanin paino kuullostaa aika järkälemäiseltä mäykyksi, mutta kuvia kun katsoo, ei oo hiukkaakaan ylipainoa, sen enempää kuin Alfiellakaan. Niin just, pitäisköhän perustaa vielä yksi kokoluokka isompia mäykkyjä varten ;)

      Poista

Kiitos kommentista!
Kommenttisi näkyy hieman viiveellä, sillä takistan ne ennen julkaisua.