perjantai 19. lokakuuta 2012

21. Kallonperän saalistaja

No joo, tulipa annettuu iskälle mojova synttärilahja, noinniinkuin MUN synttäreiden kunniaks. Se oli nyrjäyttäny nilkkas töis, siis just saman päivän ku mul oli toi merkkipäivä. Et krykkyi kans se siält sit tuli jo heti aamupäiväl kotio. Saaraa löhöt soffal pari viikkoo sylikkäi. Se o hianoo. No ei tietenkää se ol hianoo ko sen kinttu o sohjon, mut se sylikkäi makkaamine passaa mul kyl mainiosti. Enkä mää sitä lahjaa antanu, ite se sen haki! Mul ei ollu mitenkää omat tassut täs pelis mukan. Mut on se aika hurjan näköne, se kinttu. Semmone sinisekirjava färine.  Toho alapualel mää laita kummiski kuvii mee aikasemmalt reissult Kallost, varmaa joskus syyskuu pualel oltii siäl viimeks. Sillo se kinttu oli viäl kunnos, et' se pääsi siäl kulkemaa.

Hurja saalistaja työssään.

Tärkeä viesti seuraavalle Kallonperän tallaajalle!

Hmm. Tästä on joku mennyt.

Varmaan tähän suuntaan.



Pahus, taitavat olla liian kaukana.

Juu ei, en viitsi lähteä kuulustelemaan niitä.

Siellä ne ovat, pienen uintimatkan päässä ;)




Törkeetä, tuodaan tämmöseen paikkaan saalistamaan
missä kastuu!
T: Elli Elviira Eloveena

16 kommenttia:

  1. Kih hih, vai kastui meidän Hienohelma Nisäkkään tassut. Aivan huippujuttu! Teijän iskän kintulle paranemisterkkuja ja nauti sohvaperunana olosta, iskän kainalossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vaan, ja Nisäkkään nisätkin vielä siinä kaupan päälle. Joo, mä annan iskälle paranemislipsutukset teidän puolesta, pojat. Emmää mahdu iskän kainaloon, mut sil on tapana pitää kinttujaan soffal ja mä meen sitten siihen sen kinttuihin makoileen. Yritän kyl varoo sitä sen kipeetä kinttuu.

      Poista
  2. En nyt oikein tiiä, että olisiko sitä pahhoillaan sun iskän puolesta vai onnessaan sun puolesta. Onhan se aivan mahtavaa, että nää sait sohovalle oman kaverin makkoilemaan sun kaa. Se on aina mukava makkoilla ihimisen kaa.

    Meilläkin on tuosa kaupungin puistosa kauhiasti lintuja, sorsia ja sellasia. Mää en ikinä, en ikinä, ala kasteleen mun jalakoja. Tulukoot mun luo jos halluuvat. Ja jos ne tullee niin sit mää syön ne. Kieh kieh.

    Hienot ulokoilutpaikat sulla. Ja meiän äippä tykkää sun murteesta. Mää puhun vähän tällai oululaisittain. Oon kotona oppinut.

    Hirveesti terkkuja ja toivottavasti ei sada vettä.

    t. Olli-polli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tota...voit olla vaikka molempii ;) Niin samaa mieltä sun kaa!

      Juu, ottaen huomioon sun uimataitos, mäkin välttäisin kosteikkoja. Mä vihaan sadetta, eikä oo mukavaa tassutella märässä ruohikossa. Mut jostain syystä mä tykkään kastella mun siputassut meressä. Tai järvessä. Tai joessa. Hmm!??? En ymmärrä itsekkään tätä ristiriitaista käytöstäni. Hyvä periaate sulla - tulkootu luo, sitten syön. Tsihhih.

      No joo, joskus aina käydään tuolla eturannalla, eli Kallossa. Toisinaan takarannalla eli Räpsöössä eli Reposaaressa. Ja joskus Inhotulla, joka on ihan eri suunnalla. Oh, kiitos murrekehuist ja kiva on sunkin murtees. Koton oppii kaikennäköst ;)
      Terkkui sinnekkipäi, toivotaan todellakin sateettomia päiviä.

      Poista
    2. Mun äippä tietääkin, misä nää oot ulokoillu. Se on lapsena ollu palijon Karhuluodosa ja herrainpäivillä. Ja se täti asu Lampaluodosa.

      Poista
    3. No varmana entisenä Käppärän plikkana tietää ;) Mun äippä taas ei tiänny mis o Karhuluato. Sen tartti iha kookle mapsist kattoo, mis semmone o. No siin se o Herraipäivie ja Uniluaro välis. Me sanotaa välis tota Herraipäiviä Rouviepäiviks, hih! Lampaluato o kyl tuttu.

      Poista
  3. Tuliko ne linnut noin lähelle - mä aina haukun kaikki linnut niin pysyvät kaukana. Kurja juttu toi nilkka, ainakin isännälle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ne nyt niin kauhean lähelle tulleet, äipällä vaan oli järkkäri mukana ja siinä vähän pidempi putki. Ja sit kun se kyykisty vähän, ni sai mut kuvattuu yhdessä paistien kanssa ;)

      Mua luultiin pienenä milteistä mykäks kun en juuri puhua pukahtanut eli haukkua räksyttänyt. Nykyään mä oon jo sillointällöin alkanut käyttää äänimerkkejä. Eli puhun ja pukahdan.
      Juu, kurja juttu iskälle. Säälittää, ressukka <3

      Poista
  4. Oot kyllä tosi lahjakkaan näköinen saalistaja, pätevästi nuuskit ja jätät merkkejä ja kaikkea. Ihailen. Mä en oo kuulemma oikein saalistusviettinen (tai jotain sellasta emäntä aina sanoo). Mut mistäs ne sen tietää, kun mä niinharvoin pääsen saalistusapajille?;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tarkkana ja pätevänä, se on mun uus mottoni ;DDD
      Merkkaan kyllä, niinkuin jannut konsanaan. Usein takaketara ylhäällä, äipän harmiks tuossa kuvassa vaan kyykkään normisti. En oo saalistusviettinen minäkään, sanoo iskä. Eihän sitä tiedä, sanoo äippä. Kyllä mä omasta mielestä saalistan. Peuranpaistia tässä taannoinkin sain saaliiksi, suoraan pakkasesta! Pöydän vieressä saalistin ;)

      Poista
  5. Sulla onkin Elli kivannäköinen ranta siäl ulkoilumaastona. Voi mikä harmi, että äippäsi on rusikoinut jalkansa. Höh. Pikaisia paranemisia. Kyllä olet mainion näköinen friidu noissa kuvissa:) Terkkuja Ossilasta M-L ja Ossi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi ranta on itse asiassa Porissa, joskus aina käydään siellä. Äippä ja iskä tykkää käydä katsomassa merta, on kuulemma rauhoittavaa. Juu, sulla taisi olla taas lukivirhe ;) se ei ollut äippä vaan iskä kun rusikoi ketaransa. Juu välitän terkut hänelle. Vau, hieno sana toi friidu, stadin slangii. Äippä kertoi, että se tarkoittaa tyttökoiraa, niinkuin mua. Kiitos kauniista sanoistasi. Huomasitko, kun yritin vastata sulle normisti, ilman Murrea ;) Lipsutukset mainiolle Ossille ja sulle kans, M-L!

      Poista
  6. Kiva ku oot vieraillu blogissa, mä en oo oikein jaksanu mitään:( Ehkäpä tämä tästä...
    Paranemistoivotukset sinnekkin päin:)
    Aika outo oot, kun et tykkää satteesta mutta kuitenkin uittelet varpaita muuten vedessä! Tiitukaan ei tykkää ollenkaan sadekeleistä, silloin käydään pikaisesti räystään alla ja tullaan kiireesti peiton alle;)
    Ootkos kuullu Artusta ja Bassesta, blogissa ei näy tapahtuneen aikoihin mitään?
    Rapsakkaa alkavaa marraskuuta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on hyvin ymmärrettävää, kun oot kerran ollut niin kauan kipeänäkin. Ei silloin oikein mitään jaksa. Paranemistoivotukset koskivat ilmeisesti isännän jalkaa. Juu, kyllä se aika hyvin jo toipunut on, mutta rasittuu kuitenkin helposti. Pidemmät lenkit on vielä jäissä.

      Juu, niinkuin mä tuossa jo Ollillekin totesin, et' aika ristiriitaista, kun vihaan sadetta ja märässä ruohossa tarpomista, mut sit kuiteski tykkään kahlata isossa vedessä. Sadelätäköt mä kuiteski kierrän kaukaa ;) (T:Elli)

      AB:stä oon viimeks kuullu joskus alkukuusta. Pojat ja Mai ovat nyt blogitauolla. Eivätköhän he sieltä kuitenkin joskus takaisin tule. Toivottavasti.

      Poista
  7. Haha! Ihana uimarisaalistaja :D Lintukoiran vikaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ööh, lintukoirasta niin tiedä ja uiminenkin maistuu jos maistuu... ;) Itse asiassa taisi se ekana talvenaan saada lintuparan kiinni. Enää ei ole lintulautaa pihalla, lintujen onneksi.

      Poista

Kiitos kommentista!
Kommenttisi näkyy hieman viiveellä, sillä takistan ne ennen julkaisua.